Prečo si pri kúpe auta vybrať autorizovaného predajcu a servis?

15.05.2024

DOMÁCNOSŤ - BEZPEČNOSŤ A POISTENIE    Každý budúci majiteľ auta zvažuje pri jeho kúpe všetky alternatívy i súvislosti. V prvom rade značku a kubatúru vozidla, ale aj konkrétny typ a dokonca farbu, a dôležitým kritériom sú, samozrejme, možnosti vlastného finančného vkladu, prípadne alternatíva výhodného lízingu.

Otázkou zostáva, kde nakúpiť a kde neskôr svojho kovového tátoša udržiavať v dobrej kondícii. Väčšinou napokon rozhodne konkrétna ponuka predajcu a jeho koktejlu namiešaného zo služieb bežných servisných i tých nadštandardných. Zákazník si chce jednoducho kúpiť kvalitné auto od seriózneho predajcu, ktorý mu bude poskytovať aj komplexný servis počas celého obdobia užívania vozidla.

S garanciou kvality alebo lacno?

Na prvý pohľad zrozumiteľná situácia. Napriek tomu mnohí váhajú, či osloviť autorizovaného predajcu a potom jeho servisné služby alebo sa spoľahnúť na neznačkového a ušetriť. Podobné šetrenie sa napokon zvykne nevyplatiť. Autorizovaný je v každom prípade väčšou garanciou kvality a navyše samotní výrobcovia poskytujú na svoje produkty a ich servisovanie rôzne výhodné akcie (odkaz na Suzuki akcie), čo ceny za služby tlačí smerom dole a nie naopak. Mnohí by oponovali, že aj zamestnanci neautorizovaných servisov si robia prácu poctivo a auto vám dokážu dať do perfektného stavu. Vtip však tkvie v niečom inom.

Kvalitná diagnostika i originálne diely

Podstatné sú diametrálne odlišné podmienky, ktorými autorizovaný servis disponuje.

  • V prvom rade pracuje s originálnou diagnostickou technikou a nedostatky odhaľuje rýchlejšie aj vďaka aplikovaným postupom priamo od výrobcu.
  • Vozidlo preberie technik až po poctivej prehliadke, takže zákazník je okamžite informovaný o rozsahu opráv i o termíne, kedy si môže auto vyzdvihnúť.
  • Poškodené, nefunkčné komponenty sú zaručene vymenené za originálne náhradné diely identické s tými, ktoré boli použité pri výrobe auta. Sú zárukou dlhej životnosti a, čo je obzvlášť dôležité, aj vysokej bezpečnosti.
  • Vďaka celkovému technickému vybaveniu sa minimalizuje aj doba opravy, v autorizovanom si môžete prísť po auto o pár dní, niektoré závady vyriešia aj na počkanie.
  • Výhodou je aj možnosť jazdiť po dobu opravy na náhradnom vozidle.
  • Pracovníci sú pravidelne odborne preškoľovaní priamo odborníkmi z konkrétnej automobilovej značky a získajú certifikát, ktorý je garanciou fundovaného riešenia technických problémov tejto značky.
  • Samotný servis podlieha pravidelným auditom a kontrole zo strany výrobcu a musí si tak vždy obhájiť status autorizovaného a kvalitného pracoviska.

Tým všetkým sa garantuje čo najdlhšia funkčnosť všetkých komponentov i celého vodidla. Zákazník v neautorizovanom servise možno ušetrí eurá za neoriginálny či dokonca repasovaný diel, ale ten ako negarantovaný nebude mať pravdepodobne dlhú životnosť, takže oprava sa potom musí opakovať a výmena pokazeného dielu sa tak skôr predraží.

Vítaný nadštandard

Súčasný zákazník je náročný a očakáva príjemné benefity, ktoré mu uľahčujú komunikáciu so servisom a celkovo manipuláciu s autom i samotnú jazdu. Pre lepšiu konkurencieschopnosť nastavujú niektorí predajcovia latku služieb naozaj vysoko. Zákazník si napríklad môže na smartfón nainštalovať aplikáciu, ktorá ho upozorní na odomknuté dvere alebo zapnuté svetlá po opustení auta. A upozorní na naštartovanie auta v neprítomnosti majiteľa, jednoducho, keď ho chce niekto ukradnúť.

Ústretový je aj systém rôznych foriem financovania nového vozidla, ktorý sa ušije priamo na potreby zákazníka. Ten má možnosť objednať sa na testovaciu jazdu vybraného typu a po dohodnutí spôsobu platby mať auto k dispozícii doslova ihneď.

Dôležité sú aj 24-hodinové asistenčné služby na území celej Európy či záručné krytie minimálne na 3 roky s možnosťou ho predĺžiť a v prípade karosérie dokonca na dobu 12 rokov. Keď sa zvážia všetky výhody, ktoré dostane zákazník na jednom mieste, váhy sa tak automaticky prevážia v prospech autorizovaného predajcu a servisu.

Nielen o karosérii, ale aj o komunikácii

Na tom sa každý zhodne, že okrem dobrého auta a perfektne zrealizovanej profesionálnej práce ako nevyhnutného základu kvalitnej servisnej služby, je kritériom aj správanie tímu, jednotlivých pracovníkov i vedenia predajne a servisu. Flexibilnosť, ochota, záujem a ľudský prístup sú stále dôležitými dimenziami, ktoré rezonujú aj v tak racionálnom technickom prostredí, akým je motoristický svet. Napokon, aj ten je o ľuďoch, ktorí potrebujú jazdiť v kvalitných a bezpečných vozidlách a v prípade udalosti vyriešiť problém s autom k úplnej spokojnosti a bez zbytočného stresu.


redakcia Doma a Rada, FOTO: archív