18.05.2012 08:59

Verbálna vata v Markíze

Aj vy si zvyknete ráno pri kávičke a raňajkách zapnúť televíziu a pozrieť si aktuality alebo niečo zaujímavé z ranných magazínov? Že skutočne podnetné informácie musíte pomaly loviť ako zlatú rybku z rybníka, na to si našinec pomaly zvykol. Ale aj diváka, dostatočne vycvičeného „profesionálnymi“ prešľapmi moderátorov, zdvihne zo stoličky vata zakomponovaná do vysielacieho priestoru. Že neviete, čo to je? Nuž novinárska vata je absolútne nepodstatná informácia, často pochybného či prostoduchého charakteru, ktorou sa zvykli vypĺňať prázdne miesta v tlačených novinách či časopisoch. Bolo to jednoduchšie ako prácne prelamovať celú novinovú stranu a meniť filozofiu grafickej úpravy. No podobná vata sa dnes objavila aj v raňajkách komerčnej televízie Markíza. Že sa tam často tára do vetra alebo tliape o hysterických celebritkách či o iných hlúpostiach, sme si už zvykli, ale dnes to bola poriadna šupa. Priam ostrý puk do bránky. Expertka na verbálnu komunikáciu sa prepožičala na poriadny trapas, keď vysvetľovala nám ostatným nevzdelancom, aké vnútorné pohnútky viedli našich hokejistov aj ich trénera po včerajšom vyhratom zápase k euforickým gestám radosti. S vážnosťou na slovo vzatého odborníka na reč tela komentovala mimiku tváre a postoje tela, ktoré by mimochodom rozlúštil na prvý pohľad aj žiak základnej školy. Čo hovorím, vata, biela hmota bez chuti a zápachu hodná len ako výplň vysielacieho času. Ale možno sa mýlim, a ten „úžasný“ vstup ako strategický marketingový ťah vymyslel niektorý z PR manažérov televízie. Ďalší z na slovo vzatých odborníkov.

 

Alžbeta Slováková - Spáčilová

—————

Späť


Diskusia k článku

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok


Kontakt

magazín Doma a Rada