10.01.2015 14:36

Pečeň

Varenie – Správna výživa

 

Pečeň je súčasťou tráviaceho systému a jedným z najdôležitejších orgánov.

 

Pečeň sa podieľa na metabolizme a je čističkou organizmu. Spracováva všetky látky z krvi a pomáha pri vylučovaní toxických látok, ktoré organizmu škodia. V tomto orgáne sa pripravujú všetky základné látky ako cukry, tuky a bielkoviny na použitie v ostatných orgánových systémoch. Pečeň zároveň dôležité vitamíny a minerály a podľa potreby ich distribuuje do krvi.

Vhodná strava

biele mäso, najmä hydina a ryby (i sardinky), celozrnné potraviny, fazuľové klíčky (mungo), sójové bôby, tofu nátierky, rovnako zeleninové a strukovinové, jačmenné krúpy ako kaša alebo závarka do polievky, mrkvová šťava, chren, cesnak, červená repa i ďalšia surová zelenina (pór, reďkovka, petržlen), ovocie (jablká, modré hrozno, čučoriedky, marhule), bylinkové čaje, z korenín na dochucovanie je pre pečeň vhodná rasca, majorán, koriander, škorica a saturejka a z byliniek je výborná žerucha, medvedí cesnak a mladá žihľava

 

Zlá voľba
  • ťažké vyprážané a tučné jedlá, vaječné žĺtky a solené údené pokrmy s vysokým obsahom cholesterolu
  • sladkosti a sladené nápoje pre vysoký obsah cukru
  • zlý pitný režim
  • fajčenie
  • konzumácia alkoholu
  • nedostatok pohybu

Poznámka:

Prečistiť tento orgán najmä po náročnom sviatočnom hodovaní pomáha olivový olej. Treba si dávať asi týždeň pol lyžice každé ráno a zapíjať ho zmesou vody a citrónovej šťavy.

 

redakcia Doma a Rada, FOTO: www.freedigitalphotos.net

—————

Späť


Diskusia k článku

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok


Kontakt

magazín Doma a Rada


 

WEB pre celú rodinu