03.12.2018 09:04

Odhaľme triky obchodníkov

Domácnosť – Ako ušetriť

 

Obchodníci to na nás skúšajú celý rok. V snahe z predaja čo najviac profitovať uplatňujú menej či viac nápadné triky, ktorými nás vťahujú do svojej hry. Kto nepozná pravidlá, kúpi aj to, čo nepotrebuje a navyše za nevýhodnú cenu. Teraz, keď robíme zásoby na výnimočné dni, v eufórii zo sviatočnej nálady prehliadneme podobné ťahy obchodníkov o to skôr. A ktoré finty by sme mali mať tlačiac vozík pred sebou na pamäti?

  • Používanie špeciálneho svetla najmä v oddelení ovocia a zeleniny, aby plody pôsobili sviežejšie, a tiež na pulty s nakrájanými údeninami a syrmi, ktoré vďaka žltému svetlu vyzerajú chutnejšie.
  • Ukladanie drahších výrobkov do výšky hlavy dospelého človeka, aby sme ich mali okamžite na očiach, tie lacnejšie treba hľadať v najnižších regáloch, čo vyžaduje istú fyzickú námahu.
  • Pečenie koláčov a čerstvého pečiva priamo v predajni, takže vôňa štartuje naše chuťové poháriky a my neodoláme čerstvým šiškám alebo pagáčikom, hoci si plánovali kúpiť len chlieb či pár žemlí.
  • Pravidelné zmeny v rozmiestnení tovarov, aby sme pri hľadaní obľúbeného sortimentu museli prejsť aj inými oddeleniami, kde nás akciami zase niečo zaujme.
  • Deklarovanie akciovej ceny s uvedením pôvodnej, ktorá však nemusí byť vôbec pravdivá, akciová je v skutočnosti neraz len o pár centov nižšia alebo i rovnaká.
  • Ponuky väčšieho počtu výrobkov za výhodnú cenu, treba si však vyrátať, či tomu tak skutočne je a či v inom obchode nemajú rovnaký výrobok za nižšiu sumu.
  • Podsúvanie drahých značkových výrobkov so zníženou cenou, ktorá však je stále vyššia ako neznačkové, ale tiež kvalitné výrobky. A niekedy aj kvalitnejšie.
  • Umiestňovanie výrobkov dennej potreby (mlieko, chlieb) v zadnej časti obchodu, aby sme sa k nim dopracovali jazdou po celej predajni a stihli zavadiť aj o iný sortiment.
  • Využívanie efektných dekorácií, ktoré posilňujú originalitu výrobkov, napríklad umiestnenie údeného mäsa a klobás do dreveného stánku v farmárskom štýle, čo evokuje dojem domácich výrobkov.
  • A problémom sú aj veľké, priam bezodné vozíky, ktoré nenaplníte po okraj ani týždenným rodinným nákupom.

 

TIP: Často sa stáva, že cenovky  uvádzajú nižšiu sumu, než aká sa ukáže pri blokovaní. Mnohí potom len rezignujú a zaplatia, lebo sa cítia pred ostatnými zákazníkmi stojacimi pre pokladňou trápne. Alebo na to ani neprídu, pretože si bloček neskontrolujú. Treba však vedieť, že ak vám v pokladni nablokujú vyššiu sumu, než bola uvedená v regáli, musia vám rozdiel vrátiť. Aj keby išlo o zabudnutú akciovú cenovku, ktorá už dva dni neplatí. Je to chyba obchodníka, že uviedol zákazníka do omylu a ten kupoval tovar v cene, ktorú považoval za akceptovateľnú.

 

Poznámka:

Všimli ste si, ako vás dokáže hudba v predajni ovplyvniť? Už sa aj vám určite stalo, že obchode s oblečením púšťali z reproduktorov agresívnejší hudobný žáner, pre ktorú ste púť medzi regálmi skrátili. Múdrejší obchodníci púšťajú ľúbivé piesne, ktoré znejú do ucha príjemne a pobyt v obchode spríjemňujú. Človek sa upokojí, zbaví stresu a je ochotnejší aj dlhšie nakupovať a vložiť do košíka viac tovaru. Aj to je súčasť obchodníckeho fortieľu.

 

redakcia Doma a Rada, FOTO: www.everystockphoto.com

 

—————

Späť


Diskusia k článku

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok


Kontakt

magazín Doma a Rada