02.02.2018 08:15

Dole so sviatočnými kilami

Varenie – Správna výživa

 

Tak sme zase raz zažili stav gastronomickej eufórie, keď sme vychutnávali všetky obľúbené vianočné a silvestrovské jedlá. Je však čas vrátiť sa opäť k bežnému štýlu stravovania a čo najskôr dosiahnuť predsviatočnú hmotnostnú kategóriu.

Nie je to až tak ťažké. Stačí si zafixovať pár zásad a dobrovoľne ich zakomponovať do denného biorytmu. Práve slovíčko dobrovoľne je kameňom úrazu alebo kľúčom k úspechu. To závisí od toho, či máte vôľu vydržať alebo to po pár dňoch vzdáte. Takže už žiadne teoretické predsavzatia, ale reálna zmena štýlu, ktorá v konečnom dôsledku vôbec nebolí. Najmä, ak sa po čase opäť zmestíte do jarného modelu riflí. Takže čo robiť a čoho sa naopak nedopúšťať?

  • V prvom rade sa odvážme konečne sa odvážiť. Tvrdá pravda o nalepených kilogramoch by mohla byť výbornou motiváciou.
  • Rozhodnutie skresať centimetre z bokov neodkladajme na ďalší deň, týždeň či na neurčito. Okamžite si reštartujme mozog a bez zbytočnej ľútosti sa v prospech ostatných členov rodiny vzdajme lákavého obsahu stále preplnenej chladničky.
  • Ak nie sme v princípoch správnej výživy tak zbehlí, prečítajme si nejaký múdry článok o zdravom stravovaní. Zároveň si spíšme skladbu a množstvo potravín i jedál, ktoré v priebehu týždňa ešte stále sviatočne rozjedení skonzumujeme. Určite budeme z dĺžky zoznamu zhrození, čo nás môže naštartovať k vítanej zmene životného štýlu.
  • Jedzme najviac 5x denne v menších porciách a zlozvyku maškrtiť pri televízore a pri počítači sa úplne vzdajme. Vražedná kombinácia, pretože pri sledovaní trileru alebo chatovaní po internete nevnímame realitu vrátane času i množstva skonzumovaných čipsov a keksov.
  • Komunikujme so svojím žalúdkom. Dajme mu šancu pomalým jedením menších súst. Tak lepšie a skôr zaregistrujeme tiché signály, že je už plný, takže v jedení pokračovať nemusíme. Už sú hladné len naše oči.
  • Možno nám ešte zostali zvyšky tekutých zásob od Silvestra, ale na alkohol radšej zabudnime. Okrem príspevku kalórií zobúdza aj chuť na niečo slané a mastné, ďalšie kalorické bomby.
  • Keď už nemôžeme úplne ignorovať chuť na sladké, tak ju aspoň skúsme oklamať. Namiesto koláčikov postačí ovocie alebo zelenina, napríklad cherry rajčiaky. A občas aj kvalitná čokoláda. Ak ju polámanú dáme do chladničky, bude sa v ústach roztápať pomalšie a poskytne výraznejší kulinársky zážitok.
  • Doprajme si luxus dobrej nálady. I keď sa ručička na osobnej váhe nebude tak rýchlo pohybovať smerom dole, je zbytočné sa stresovať. Aj v tomto roku rovnako ako v minulých platí, že pomalšie chudnutie je trvalejšie a cennejšie. Preto si vážme radšej každú polkilovú stratu za týždeň ako rýchlo vypotené a vyhladované tri kilá za dva dni. Tie sa totiž rýchlo vrátia.
  • A konečne sa už začnime hýbať. Nemusíme sa nutne zapísať do fitka. Stačí si zacvičiť doma,  ísť sa prejsť alebo vybehnúť s deťmi a sánkami na najbližší kopec. Naše vlastné kosti, svaly a dokonca i tráviaci systém nám budú vďačné a v návale radosti začnú lepšie fungovať, čím spätne potešia zase nás samotných. A keď nám pri tom budú utešene pomaly, ale iste ubúdať centimetre, kilogramy a iné merateľné miery a váhy, čo si len želať viac...

Dobrý tip...

... to je trik modeliek. Počas redukčných aktivít treba zintenzívniť pitný režim. Pohár vody nám pomôže zahnať pocit hladu. Tak si ho doprajme každú pol hodinu. Aspoň si tak zavlažíme organizmus a navyše mu pomôžeme rýchlejšie sa zbavovať toxických látok, ktoré sa v našom tele nakumulovali počas sviatočného prejedania.

Poznámka:

Nenechajme sa odradiť zimnými teplotami, občas nečasom a nedostatkom slnka, ktoré dokáže byť zdrojom optimistickej nálady. Čas cvála ako dostihový kôň, dni sa už pomaly predlžujú a ani sa nenazdáme a príde jar. A tá sa právom opýta, čo sme v zime so sebou stvárali, keď je nám celý minuloročný šatník taký tesný.

 

redakcia Doma a Rada, FOTO: www.freedigitalphotos.net

 

—————

Späť


Diskusia k článku

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok


Kontakt

magazín Doma a Rada


 

WEB pre celú rodinu