„Doba slovenská“ v BILLA
Aktuality
Spoločnosť BILLA spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín. V každej jednej z ich predajni na Slovensku nastala „Doba slovenská“. Zviditeľňujú sa slovenské výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach, rovnako čerstvý ako trvanlivý sortiment.
Táto spoločnosť sa už koncom minulého roka verejne zaviazala zvýšiť predaj slovenských potravín o 10 %, a zároveň aj navýšiť ich podiel na svojich pultoch. Slováci chcú nakupovať slovenské potraviny, preto právom možno označiť túto novú etapu v modernom maloobchode ako boom v záujme a preferencií slovenských potravín u samotných zákazníkov.
Viac slovenských výrobkov
„Projekt Doba slovenská je prejavom hrdosti na lokálne výrobky a symbolom dôvery v kvalitu slovenských potravín. Pozorne načúvame našim zákazníkom a v súlade s tým, čo majú radi, upravujeme našu ponuku. Našim cieľom je ponúknuť spotrebiteľovi široký sortiment a prichádzať s novinkami. Mala by to byť jeho voľba, ktorý z mnohých produktov si vyberie. Trendom posledného obdobia sú lokálne, čerstvé a kvalitné potraviny od domácich výrobcov. Práve tie sa snažíme zaradiť do nášho sortimentu už niekoľko rokov, veď aj naša obľúbená privátna značka Slovenská farma je tu už od roku 2013. Veríme, že Doba slovenská ešte viac prispeje k obľúbenosti slovenských potravín,“ povedal pri príležitosti odštartovania dlhodobého projektu Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti BILLA na Slovensku. Jeho slová potvrdzujú aj reálne činy, v prvom štvrťroku tohto roka vzrástol predaj slovenských výrobkov v ich predajniach vďaka podpore medziročne až o viac ako 14 %. Zároveň sa rozšírila aj ponuka nových produktov od slovenských dodávateľov o viac ako 80 položiek, spotrebitelia tak mali možnosť si pochutnať na nových šunkách, salámach, chlebe a pečive, mäse, ale aj novom druhu múk, sušeného ovocia, zeleniny, sirupoch či cukrovinkách.
„V minulom roku sme predali slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 miión. eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, nápojov. Veľmi ma teší, že sa nám v minulom roku podarilo dohodnúť spoluprácu s viac ako 20 novými slovenskými dodávateľmi a na našich pultoch pribudli od nich desiatky nových produktov. Zároveň by som rád vyzdvihol, že o novej spolupráci komunikujeme s ďalšími slovenskými producentmi. Záleží nám na budovaní korektných obchodných vzťahov, dlhodobých partnerstvách a inovatívnych riešeniach. Som rád, že môžem povedať, že z TOP 50 našich dodávateľov tvoria slovenskí takmer polovicu,“ dodal Dariusz Bator.
Ministerstvo i poslanci iniciatívu vítajú
Na slávnostnom akte bol prítomný aj minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ján Mičovský. „Uplynulé mesiace nám jasne ukázali, aká dôležitá a nevyhnutná je podpora slovenských potravinárov. Byť patriotom je však pre naše potravinárstvo kľúčové nielen v tých kritických, ale aj v dobrých časoch. Našou prioritou je zvyšovanie potravinovej sebestačnosti Slovenska, v ktorej dostupnosť slovenských potravín v obchodoch hrá kľúčovú úlohu. Preto vrele vítame iniciatívu podieľať sa na dosahovaní tohto spoločného cieľa. Slovenské potraviny si skutočne zaslúžia viac priestoru na pultoch a lepšie zviditeľnenie,“ zdôraznil minister.
Novú stratégiu spoločnosti ocenil aj Jaroslav Karahuta, predseda výboru NR SR pre pôdohospodárstvo a životného prostredie. „Teší ma skutočnosť, že táto spoločnosť nemá problém sa zapojiť aj do nových a zdanlivo neznámych projektov, čo sa ukázalo nedávno pri zahájení predaja slovenských jahniat, kde BILLA ako prvá spustila predaj tejto kvalitnej slovenskej lahôdky. Z mojej pozície budem iniciovať maximum legislatívnych úprav, aby sme zjednodušili vstup slovenských producentov na pulty obchodných reťazcov. Slovensko má ideálne podmienky na produkciu potravín mierneho klimatického pásma a som presvedčený, že táto naša výhoda sa prejaví každoročným zvyšovaním podielu slovenských výrobkov, čím sa výrazne prispeje k potravinovej sebestačnosti štátu a k rozvoju slovenských regiónov,“ povedal.
Hrdí na tradície
Slováci sú hrdí na slovenské tradície, zvyky a symboly. S hrdosťou nosia šaty s folklórnymi prvkami, fandia nielen našim reprezentantom v hokeji a futbale, ale aj v ďalších športoch ako je lyžovanie, biatlon, v lete cyklistika, či kanoistika. A čoraz viac si vychutnávajú aj typicky slovenské potraviny. Súčasťou dlhodobého konceptu Doba slovenská je preto aj vzdelávanie a informovanie širokej verejnosti o tradíciách, výhodách a ľudských príbehoch, ktoré sú spojené so slovenskými potravinami a dodávateľmi. Zákazníci v BILLA si tak začínajú uvedomovať, že kúpou slovenských potravín môžu symbolicky potriasť rukou jednej zo stoviek slovenských firiem, farmárov či pestovateľov.
redakcia Doma a Rada, FOTO: archív
—————