Čo nového v Oriflame?
Aktuality
Niektoré spoločnosti to majú zapísané už vo svojom firemnom curriculum. V stratégii, v ktorej okrem podnikania a expandovania mimo územia materskej krajiny nechýba ani prvok charity. Kozmetická spoločnosť Oriflame začala už pred pár rokmi pomáhať malým pacientom, vylepšením nemocničného prostredia sa chcela symbolicky rozdeliť o časť svojho zisku s tými najzraniteľnejšími.
Ďalšia detská nemocnica zahýrila farbami
Spoločnosť Oriflame pokračuje aj v roku 2016 v charitatívnej činnosti prostredníctvom projektu „Farebné nemocnice“, ktorého tvárou je už šiesty rok známa slovenská tenistka Daniela Hantuchová. Po tom, čo v januári odovzdala zrekonštruované priestory detskej kliniky na bratislavských Kramároch, práce sa dokončili aj v poradí už jedenástej nemocnice – v Detskej fakultnej nemocnici v Košiciach. Do priestorov spoločnosť investovala 15 000 eur, pričom sa kompletne vymenili podlahy na dvoch poschodiach, sedenia v čakárňach, dodané bolo aj zariadenie do detského kútika a fólie na okná do izieb malých pacientov. V neposlednom rade boli obe poschodia vymaľované a doplnené o milé postavičky, ktoré symbolizujú projekt „Farebné nemocnice“. Na steny ich v milých situáciách premietol šikovný maliar Marek Maest. Zrekonštruované priestory odovzdajú oficiálne zástupcovia Oriflame nemocnici už čoskoro - 10. októbra 2016.
Nové slovenské vedenie
Oriflame na Slovensku má jednu veľkú novinku. Vedenie prevzal od septembra Jonas Häggqvist, ktorý sa na pozíciu prepracoval, keď doslova od základov vybudoval rovnakú značku v Tunise. Ambiciózne plány má aj naďalej, na Slovensku sa chce stať jednotkou na trhu. Nový riaditeľ má tunisko-švédsky pôvod a v Oriflame pôsobí od svojich 24 rokov. Ambiciózny tridsiatnik vyštudoval ekonómiu a manažment vo Švédsku a vo Švajčiarsku. Po nástupe do práce pred ním stála veľká výzva – presadiť prírodnú švédsku kozmetiku v arabských krajinách. Šesť mesiacov tvrdej práce spojenej s vybavovaním povolení na tuniských úradoch sa vyplatilo. Za tri roky dokázal nielen založiť tuniský Oriflame, ale aj zamestnať 40 pracovníkov a zaujať 20 000 ľudí, aby sa dali na kariérnu dráhu kozmetických poradcov.
Luxus dostupný pre všetkých
Teraz stojí nový generálny riaditeľ Oriflame Slovensko pred ďalšou výzvou, ktorú prijíma s pokorou a príslušným nasadením. „Chcem dosiahnuť, aby bol Oriflame prvou voľbou slovenských žien a mužov, aby vedeli, že naše produkty sa dajú kúpiť jednoducho,“ vysvetľuje. „Ďalej chcem, aby bol Oriflame najväčším priamym predajcom v oblasti kozmetiky a wellness produktov na Slovensku a aby ho ľudia vnímali ako luxus, ktorý si môžu dovoliť,“ dodáva s úsmevom. „Takisto by som rád dostal do povedomia Sloveniek a Slovákov, že Oriflame je príležitosť. Nemusí to byť vaša hlavná zárobková činnosť, ale spôsob, ako si pekne privyrobiť a dovoliť si tak viac,“ hovorí pán Häggquist s tým, že sa bude snažiť o to, aby sa značka stala viac mladistvou, sexi a cool.
Počet poradcov rastie
Spoločnosť Oriflame napriek fámam, že priamy predaj na Slovensku upadá, stále rastie. V tomto roku zaznamenala nárast počtu kozmetických poradcov až o 12 %. Spoločnosť sa teší aj z toho, že poradcovia stále častejšie volia Oriflame ako svoju kariéru, až o 89 % viac poradcov sa stáva lídrami a predaj švédskych kozmetických produktov sa stáva hlavným zdrojom ich príjmu. Silnú pozíciu kozmetickej značky na Slovensku potvrdzujú aj čísla, oproti roku 2014 narástli tržby až o 16 %, oproti roku 2015 zatiaľ o 2 %. Spoločnosť očakáva ku koncu roka 5-percentný nárast.
redakcia Doma a Rada, FOTO: archív
—————