28.07.2011 19:30

Meď

Varenie – Potraviny – Dôležité minerály

 

Význam pre organizmus:

ako súčasť mnohých enzýmov sa podieľa na viacerých funkciách – na zdraví mozgu a nervov, na tvorbe kostí a krvi, na podpore tvorby bielych krviniek a tým zvyšovaní odolnosti organizmu, na produkcii pigmentu melanínu v koži a sfarbení pokožky a vlasov, na ochrane pred neplodnosťou, rakovinou a osteoporózou

 

Kde sa nachádza:

morské mäkkýše, karí korenie, pšeničné klíčky, celozrnné obilniny, strukoviny, orechy, mäso, pečeň, banány, slivky

 

Riziká nesprávnych dávok:

nedostatok (pri radikálnej, nevhodne volenej diéte) spôsobuje chudokrvnosť, šedivenie a vypadávanie vlasov, horšie hojenie rán, poruchy nervovej sústavy, zníženú obranyschopnosť

prebytok škodí črevnej flóre, dráždi sliznicu čriev a žalúdka, pri hromadení v pečeni a obličkách spôsobuje Wilsonovu chorobu, ktorá postihuje centrálnu nervovú sústavu a poškodzuje pečeň, jej nadbytok sa spája s duševnými poruchami ako je autizmus, depresie, schizofrénia a senilná demencia

 

—————

Späť


Kontakt

magazín Doma a Rada


 

WEB pre celú rodinu